“အကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ကုိးကြယ္ေသာ ဘုရားသခင္သည္မီးေလာင္လ်က္ရွိေသာ မီးဖုိထဲက
အကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကုိ ကယ္လႊတ္ႏုိင္ေတာ္မူ၏။ ကုိယ္ေတာ္၏လက္မွလည္း
ကယ္လႊတ္ေတာ္မူလိမ့္မည္။ ထုိသုိ႔ ကယ္လႊတ္ေတာ္မမူေသာ္လည္း အရွင္မင္းၾကီး၊
ကုိယ္ေတာ္၏ ဘုရားတုိ႔ကုိ အကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ၀တ္မျပဳပါ။ တည္ထားေတာ္မူေသာ
ေရႊရုပ္တုကုိလည္း မကုိးကြယ္ပါ“ (ဒံေယလ ၃း၁၇-၁၈)။
၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ထံခ်ဥ္းကပ္ဖုိ႔ရန္ ေတာင္းဆိုထားသည့္ အေရးၾကီးလုိအပ္သည့္ အရာမ်ားထဲတြင္ အဓိက အခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ သခင္ေယရႈက “ဘုရားသခင္သည္ နံ၀ိညာဥ္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားသခင္ကုိ ကုိးကြယ္ေသာ သူတုိ႔သည္ နံ၀ိညာဥ္ႏွင့္၄င္း၊ သစၥာႏွင့္၄င္း ကိုးကြယ္ရမည္” လုိ႔ မိန္႔ဆုိထားသည္ (ေယာ ၄း၂၄)။ ထုိသုိ႔ ကုိးကြယ္သူမ်ားကို လိုက္ရွာေနၿပီး ထုိသုိ႔ေသာ လူေတြကို အလိုရွိေၾကာင္း သိရွိရပါမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယေန႔ ယုံၾကည္သူမ်ားဟု အမည္တပ္ထား သူမ်ားသည္ ယံုၾကည္သူ တစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔ ျပဳမူေနထုိင္ျပီး ယုံၾကည္သူ တစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔ အသက္ရွင္ ေနထုိင္ၾက ပါသလား ဆုိျပီး မိမိကုိယ္မိမိ ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ရန္ လုိပါသည္။ ထုိသုိ႔ ဘုရားသခင္အား ၀တ္ျပဳျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး အေလးအနက္ စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္ကုိ ရွာေနေသာ သူမ်ားထဲတြင္ မိမိပါ၀င္ျခင္းရွိမရွိ ျပန္လည္သုံးသပ္ သင့္ပါသည္။
၁။ ေရာက္သည့္ေနရာမွ ကိုးကြယ္မည္။
ဒံေယလႏွင့္ သူ၏ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါတုိ႔၏ အသက္တာမ်ားကုိ ေလ့လာသည့္အခါ ဘုရားသခင္ကို နံ၀ိညာဥ္ႏွင့္၄င္း၊ သစၥာႏွင့္၄င္း ကုိးကြယ္သူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္ (ဒံေယလ ၃)။ သူုတို႔၏ အသက္တာ မ်ားသည္ လြန္စြာပင္ ေလးစားစရာေကာင္းျပီး ဘုရားသခင္၏ စိတ္ေတာ္ကို၄င္း၊ ထုိေခတ္ကာလ ရွင္ဘုရင္၏ႏွလုံးသားကို၄င္း ကိုင္လူပ္ခဲ့ၾကေသာသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။ မည္သည့္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ေနသည္ျဖစ္ေစ မိမိတုိ႔၏ ကိုးကြယ္ျခင္းကို အတိုးအေလ်ာ့ မလုပ္ခဲ့ၾကပါ။ သူတို႔သည္ ဗိမာန္ေတာ္တည္ရွိရာ ေယရုရွလင္ျမိဳ႔မွ ရုပ္တုအျပည့္ရွိေသာ ဗာဗုလုန္ႏိုင္ငံသုိ႔ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ျခင္း ခံရသည္။ ဗိမာန္ေတာ္ထဲ၌သာ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းကို သစၥာရွိရွိ လုပ္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပဲ ဗိမာန္ေတာ္ မရွိသည့့္ေနရာ၊ ျမိဳ႕မ်ားတြင္လည္း ကိုးကြယ္ျခင္းႏွင္ ့ပါတ္သက္ပါက ယုံၾကည္ျခင္း ခုိင္မာေၾကာင္း သိျမင္ႏုိင္ပါသည္။
ယေန႔ခရစ္ယာန္မ်ားအေနျဖင့္ ဘုရားေက်ာင္းတြင္တစ္မ်ိဳး၊ ဘုရားေက်ာင္းက ျပင္ပတြင္တစ္မ်ိဳး အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေလ့ရွိေသာ ယုံၾကည္သူ မ်ားစြာ ရွိေနေပသည္။ ဘုရားသခင္ကို စစ္မွန္စြာ ကိုးကြယ္သူမ်ားသည္ မည္သည့္ေနရာေရာက္ေရာက္၊ ပုံစံမေျပာင္းပါ။ ယုတ္စြအဆုံး ေသျခင္းႏွင့္ ရင္ဆိုင္သည့္အခ်ိန္တြင္ပင္ ဘုရားသခင္ကို ကုိးကြယ္ျခင္းမွ မေျပာင္းပဲ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေသျခင္းကိုပင္ ေရြးခ်ယ္ရန္ ဆုံးျဖတ္ ထားၾကေပသည္။
၂။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ကိုးကြယ္မည္။
ကယ္တင္ျခင္းႏွင့္ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းသည္ သီးျခားစီ ျဖစ္ေနၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားက ထုိအရာႏွစ္ခုကုိ ေရာေန တတ္ၾကပါသည္။ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာခံစားရပါက ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းကုိ ျပဳတတ္ၾကသည္မွာ လူ႔သဘာ၀ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူမဆုိ ေကာင္းၾကီးေပးမည့္ အရာအားလုံးကို ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ရန္၀န္ေလးၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ထုိသုိ႔ျပဳျခင္းသည္ ေကာင္းၾကီးကို ဗဟိုျပဳသည့္ ကိုးကြယ္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ေယာဘအသက္တာကုိ စဥ္းစားၾကည့္ပါက ေယာဘသည္ေကာင္းၾကီးရေနသျဖင့္ ဘုရားသခင္ကုိ ကုိးကြယ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း စာတန္က စြပ္စြဲခဲ့ပါသည္။ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ မခံစားရပါက ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္မည့္အစား စြန္႔ပယ္ပါလိမ့္မည္ဟု စာတန္က ဘုရားသခင္ကို ျပန္ေလွ်ာက္ေလ၏ (ေယာဘ ၁း၆-၁၁)။ ထုိသုိ႔စာတန္၏ စြပ္စြဲမႈပုံစံသည္ ယေန႔ထိတုိင္ေအာင္ မေျပာင္းလဲေသးပါ။ ယေန႔ယုံၾကည္သူမ်ားစြာတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ကိုးကြယ္ျခင္းကို ေကာင္းၾကီးရျခင္း၊ မရျခင္း အေပၚတြင္ ထားခဲ့ၾကေပသည္။ ဒံေယလ၏သူငယ္ခ်င္းမ်ားကေတာ့ ကုိးကြယ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ျပတ္သားလွပါသည္။ သူတို႔ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာႏွင့္ မသက္ဆိုင္ပါ။ ရာထူး၊ ေနရာမ်ားမရပဲ၊ ေကာင္းၾကီးေတြ မရပါကလည္း ကိုးကြယ္ျခင္းကို ရပ္ၾကမည္မဟုတ္ပါ။ ဘုရားသခင္က သူတို႔ကို ကယ္လႊတ္မွပဲ ကိုးကြယ္မည္မဟုတ္ပါ။ မကယ္လႊတ္လွ်င္လည္း ဘုရားသခင္ကုိသာ ကိုးကြယ္ျခင္းျပဳရန္ ဆုံးျဖတ္ထားၾကပါသည္။
နိဂုံး။
ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါတုိ႔၏ စစ္မွန္ေသာကုိးကြယ္ျခင္းအားျဖင့္ ရွင္ဘုရင္၏ ႏွလုံးသားကုိ တုိ႔ထိေတာ္မူေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္ (ဒံေယလ ၃း၂၈-၃၀)။ ထု႔ိေၾကာင့္ ယေန႔ယုံၾကည္သူမ်ားအေနျဖင့္ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာမ်ဳိးစုံ ခံစားရမွ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းကုိ ျပဳရမည္မဟုတ္ပါ။ မိမိအေျခအေနေကာင္းေနမွ ကိုးကြယ္ျခင္းကုိ ျပဳရမည္မဟုတ္ပါ။ မည္သည့္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ေနသည္ ျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္ အေျခအေနတြင္ ေရာက္ေနသည္ ျဖစ္ေစ မိမိအသက္တာတြင္ ဘုရားသခင္၏ ေကာင္းျမတ္ေတာ္မူျခင္းကုိ သတိရလ်က္ ကိုးကြယ္ျခင္းကုိ ျပဳရပါမည္။ “အကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ကုိးကြယ္ေသာ ဘုရားသခင္သည္မီးေလာင္လ်က္ရွိေသာ မီးဖုိထဲက အကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကုိ ကယ္လႊတ္ႏုိင္ေတာ္မူ၏။ ကုိယ္ေတာ္၏လက္မွလည္း ကယ္လႊတ္ေတာ္မူလိမ့္မည္။ ထုိသုိ႔ ကယ္လႊတ္ေတာ္မမူေသာ္လည္း အရွင္မင္းၾကီး၊ ကုိယ္ေတာ္၏ ဘုရားတုိ႔ကုိ အကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ၀တ္မျပဳပါ။ တည္ထားေတာ္မူေသာ ေရႊရုပ္တုကုိလည္း မကုိးကြယ္ပါ“ (ဒံေယလ ၃း၁၇-၁၈)။
၀ိညာဥ္ခြန္အားခံယူသူ အေယာက္စီတိုင္းအေပၚ ဘုရားသခင္သာ၍ ေကာင္းႀကီးသြန္းေလာင္းေတာ္မူပါေစေသာ္။ အာမင္။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္၊
ဆရာေတာ္ေဒါက္တာဟရန္မႈန္း၊
Toungphila, Kalay myo, Myanmar.
April 16, 2016|Saturday|10:00pm.
၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ထံခ်ဥ္းကပ္ဖုိ႔ရန္ ေတာင္းဆိုထားသည့္ အေရးၾကီးလုိအပ္သည့္ အရာမ်ားထဲတြင္ အဓိက အခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ သခင္ေယရႈက “ဘုရားသခင္သည္ နံ၀ိညာဥ္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားသခင္ကုိ ကုိးကြယ္ေသာ သူတုိ႔သည္ နံ၀ိညာဥ္ႏွင့္၄င္း၊ သစၥာႏွင့္၄င္း ကိုးကြယ္ရမည္” လုိ႔ မိန္႔ဆုိထားသည္ (ေယာ ၄း၂၄)။ ထုိသုိ႔ ကုိးကြယ္သူမ်ားကို လိုက္ရွာေနၿပီး ထုိသုိ႔ေသာ လူေတြကို အလိုရွိေၾကာင္း သိရွိရပါမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယေန႔ ယုံၾကည္သူမ်ားဟု အမည္တပ္ထား သူမ်ားသည္ ယံုၾကည္သူ တစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔ ျပဳမူေနထုိင္ျပီး ယုံၾကည္သူ တစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔ အသက္ရွင္ ေနထုိင္ၾက ပါသလား ဆုိျပီး မိမိကုိယ္မိမိ ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ရန္ လုိပါသည္။ ထုိသုိ႔ ဘုရားသခင္အား ၀တ္ျပဳျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး အေလးအနက္ စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္ကုိ ရွာေနေသာ သူမ်ားထဲတြင္ မိမိပါ၀င္ျခင္းရွိမရွိ ျပန္လည္သုံးသပ္ သင့္ပါသည္။
၁။ ေရာက္သည့္ေနရာမွ ကိုးကြယ္မည္။
ဒံေယလႏွင့္ သူ၏ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါတုိ႔၏ အသက္တာမ်ားကုိ ေလ့လာသည့္အခါ ဘုရားသခင္ကို နံ၀ိညာဥ္ႏွင့္၄င္း၊ သစၥာႏွင့္၄င္း ကုိးကြယ္သူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္ (ဒံေယလ ၃)။ သူုတို႔၏ အသက္တာ မ်ားသည္ လြန္စြာပင္ ေလးစားစရာေကာင္းျပီး ဘုရားသခင္၏ စိတ္ေတာ္ကို၄င္း၊ ထုိေခတ္ကာလ ရွင္ဘုရင္၏ႏွလုံးသားကို၄င္း ကိုင္လူပ္ခဲ့ၾကေသာသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။ မည္သည့္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ေနသည္ျဖစ္ေစ မိမိတုိ႔၏ ကိုးကြယ္ျခင္းကို အတိုးအေလ်ာ့ မလုပ္ခဲ့ၾကပါ။ သူတို႔သည္ ဗိမာန္ေတာ္တည္ရွိရာ ေယရုရွလင္ျမိဳ႔မွ ရုပ္တုအျပည့္ရွိေသာ ဗာဗုလုန္ႏိုင္ငံသုိ႔ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ျခင္း ခံရသည္။ ဗိမာန္ေတာ္ထဲ၌သာ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းကို သစၥာရွိရွိ လုပ္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပဲ ဗိမာန္ေတာ္ မရွိသည့့္ေနရာ၊ ျမိဳ႕မ်ားတြင္လည္း ကိုးကြယ္ျခင္းႏွင္ ့ပါတ္သက္ပါက ယုံၾကည္ျခင္း ခုိင္မာေၾကာင္း သိျမင္ႏုိင္ပါသည္။
ယေန႔ခရစ္ယာန္မ်ားအေနျဖင့္ ဘုရားေက်ာင္းတြင္တစ္မ်ိဳး၊ ဘုရားေက်ာင္းက ျပင္ပတြင္တစ္မ်ိဳး အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေလ့ရွိေသာ ယုံၾကည္သူ မ်ားစြာ ရွိေနေပသည္။ ဘုရားသခင္ကို စစ္မွန္စြာ ကိုးကြယ္သူမ်ားသည္ မည္သည့္ေနရာေရာက္ေရာက္၊ ပုံစံမေျပာင္းပါ။ ယုတ္စြအဆုံး ေသျခင္းႏွင့္ ရင္ဆိုင္သည့္အခ်ိန္တြင္ပင္ ဘုရားသခင္ကို ကုိးကြယ္ျခင္းမွ မေျပာင္းပဲ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေသျခင္းကိုပင္ ေရြးခ်ယ္ရန္ ဆုံးျဖတ္ ထားၾကေပသည္။
၂။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ကိုးကြယ္မည္။
ကယ္တင္ျခင္းႏွင့္ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းသည္ သီးျခားစီ ျဖစ္ေနၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားက ထုိအရာႏွစ္ခုကုိ ေရာေန တတ္ၾကပါသည္။ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာခံစားရပါက ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းကုိ ျပဳတတ္ၾကသည္မွာ လူ႔သဘာ၀ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူမဆုိ ေကာင္းၾကီးေပးမည့္ အရာအားလုံးကို ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ရန္၀န္ေလးၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ထုိသုိ႔ျပဳျခင္းသည္ ေကာင္းၾကီးကို ဗဟိုျပဳသည့္ ကိုးကြယ္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ေယာဘအသက္တာကုိ စဥ္းစားၾကည့္ပါက ေယာဘသည္ေကာင္းၾကီးရေနသျဖင့္ ဘုရားသခင္ကုိ ကုိးကြယ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း စာတန္က စြပ္စြဲခဲ့ပါသည္။ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ မခံစားရပါက ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္မည့္အစား စြန္႔ပယ္ပါလိမ့္မည္ဟု စာတန္က ဘုရားသခင္ကို ျပန္ေလွ်ာက္ေလ၏ (ေယာဘ ၁း၆-၁၁)။ ထုိသုိ႔စာတန္၏ စြပ္စြဲမႈပုံစံသည္ ယေန႔ထိတုိင္ေအာင္ မေျပာင္းလဲေသးပါ။ ယေန႔ယုံၾကည္သူမ်ားစြာတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ကိုးကြယ္ျခင္းကို ေကာင္းၾကီးရျခင္း၊ မရျခင္း အေပၚတြင္ ထားခဲ့ၾကေပသည္။ ဒံေယလ၏သူငယ္ခ်င္းမ်ားကေတာ့ ကုိးကြယ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ျပတ္သားလွပါသည္။ သူတို႔ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာႏွင့္ မသက္ဆိုင္ပါ။ ရာထူး၊ ေနရာမ်ားမရပဲ၊ ေကာင္းၾကီးေတြ မရပါကလည္း ကိုးကြယ္ျခင္းကို ရပ္ၾကမည္မဟုတ္ပါ။ ဘုရားသခင္က သူတို႔ကို ကယ္လႊတ္မွပဲ ကိုးကြယ္မည္မဟုတ္ပါ။ မကယ္လႊတ္လွ်င္လည္း ဘုရားသခင္ကုိသာ ကိုးကြယ္ျခင္းျပဳရန္ ဆုံးျဖတ္ထားၾကပါသည္။
နိဂုံး။
ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါတုိ႔၏ စစ္မွန္ေသာကုိးကြယ္ျခင္းအားျဖင့္ ရွင္ဘုရင္၏ ႏွလုံးသားကုိ တုိ႔ထိေတာ္မူေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္ (ဒံေယလ ၃း၂၈-၃၀)။ ထု႔ိေၾကာင့္ ယေန႔ယုံၾကည္သူမ်ားအေနျဖင့္ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာမ်ဳိးစုံ ခံစားရမွ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းကုိ ျပဳရမည္မဟုတ္ပါ။ မိမိအေျခအေနေကာင္းေနမွ ကိုးကြယ္ျခင္းကုိ ျပဳရမည္မဟုတ္ပါ။ မည္သည့္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ေနသည္ ျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္ အေျခအေနတြင္ ေရာက္ေနသည္ ျဖစ္ေစ မိမိအသက္တာတြင္ ဘုရားသခင္၏ ေကာင္းျမတ္ေတာ္မူျခင္းကုိ သတိရလ်က္ ကိုးကြယ္ျခင္းကုိ ျပဳရပါမည္။ “အကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ကုိးကြယ္ေသာ ဘုရားသခင္သည္မီးေလာင္လ်က္ရွိေသာ မီးဖုိထဲက အကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကုိ ကယ္လႊတ္ႏုိင္ေတာ္မူ၏။ ကုိယ္ေတာ္၏လက္မွလည္း ကယ္လႊတ္ေတာ္မူလိမ့္မည္။ ထုိသုိ႔ ကယ္လႊတ္ေတာ္မမူေသာ္လည္း အရွင္မင္းၾကီး၊ ကုိယ္ေတာ္၏ ဘုရားတုိ႔ကုိ အကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ၀တ္မျပဳပါ။ တည္ထားေတာ္မူေသာ ေရႊရုပ္တုကုိလည္း မကုိးကြယ္ပါ“ (ဒံေယလ ၃း၁၇-၁၈)။
၀ိညာဥ္ခြန္အားခံယူသူ အေယာက္စီတိုင္းအေပၚ ဘုရားသခင္သာ၍ ေကာင္းႀကီးသြန္းေလာင္းေတာ္မူပါေစေသာ္။ အာမင္။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္၊
ဆရာေတာ္ေဒါက္တာဟရန္မႈန္း၊
Toungphila, Kalay myo, Myanmar.
April 16, 2016|Saturday|10:00pm.
No comments:
Post a Comment