“စိတ္ႏွလုံးႏွိမ့္ခ်ေသာ သူတို႔သည္ မဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ထုိသူတုိ႔၏ ႏုိင္ငံေတာ္ျဖစ္၏” (မႆဲ ၅း၃)။
မဂၤလာတရားေတာ္သုိ႔မဟုတ္ ေတာင္ေပၚေဒသနာသည္ သခင္ေယရႈ၏ တရားေဒသနာေဟာၾကားျခင္းမ်ားထဲတြင္ လြန္စြာ ျပီးျပည့္စုံျပီး ေကာင္းမြန္လွေပသည္။ မဂၤလာတရားေတာ္သည္ အျပင္ပိုင္းကိုအဓိကမေျပာပဲ အျပင္ပိုင္းအသက္တာ ေကာင္းစားေရးအတြက္ အတြင္းပိုင္းႏွလုံးသားအေရးၾကီးေၾကာင္း ထင္ဟပ္ေစပါသည္။ ထုိအထဲတြင္ ပထမဆုံး လုိအပ္သည့္အရာသည္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သခင္ေယရႈက ႏွိမ့္ခ်ျခင္းစိတ္ရွိေသာသူသည္ မဂၤလာရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဆုိလုိသည့္အဓိပၸါယ္မွာ မာနတရားသည္ လူကို အမဂၤလာျဖစ္ေစျပီး ႏွိမ့္ခ်ျခင္းတရားသည္ အသက္တာကို ဘုရားသခင္အလိုေတာ္ရွိေသာ မဂၤလာရွိျခင္းမ်ားကုိ ယူေဆာင္ေပးပါသည္။ သခင္ေယရႈက ေကာင္းကင္နိုင္ငံေတာ္သည္ ထိုသူတို႔၏ နုိင္ငံေတာ္ျဖစ္၏ဟု ဆိုသည့္အတြက္ ဤအေၾကာင္းအရာကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းသည္ ေကာင္းကင္နိုင္ငံေတာ္သားမ်ား၏ စိတ္ေနစိတ္ထားျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ေဖာ္ထုတ္ျပသလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ယုံၾကည္သူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတုိ႔သည္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ၀ိညာဥ္ေရးရာတြင္ မစုံလင္ေသာသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ လုိပါသည္္။
၁။ သူတစ္ပါးသည္ ကုိယ္ထက္သာ၍ေကာင္းျမတ္သည္ဟု ထင္မွတ္ျခင္း။
သမၼာက်မ္းစာသြန္သင္ေပးေသာ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းဆိုသည္မွာ သူတစ္ပါးကို ကိုယ္ထက္ေကာင္းျမတ္သည္ဟု အေကာင္းျမင္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သာမန္အားျဖင့္ လူတုိ႔သည္ မိမိကိုယ္ကိုသာ အေကာင္းျမင္တတ္ၾကပါသည္။ သူတပါးအား အေကာင္းျမင္ပါသည္ ဆုိသည့္တုိင္ သူတပါးအား မိမိေလာက္ မေကာင္းပါ၊ မေတာ္ပါ ဟု ျမင္တတ္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ႏွိွမ့္ခ်စိတ္ရွိေသာသူသည္ ကို္ယ္ႏွိမ့္ခ်ဖို႔လုိသည့္ အျခားသူမ်ားေရွ႕တြင္ မိမိထက္ ေတာ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေတာ္သည္ျဖစ္ေစ၊ အသက္ငယ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ အသက္ၾကီးသည္ ျဖစ္ေစ၊ အရာရာတြင္ မိမိထက္ေတာ္သည္၊ ေကာင္းသည္ဟု အေကာင္းဘက္မွ ျမင္ေပးနုိင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ မိမိကုိယ္ကုိ ႏွိမ့္ခ်စြာ ျမင္တတ္မွသာ သူတပါးႏွင့္ ေပါင္းသင္းမိတ္သဟာရဖြဲ႔ရန္ လြယ္ကူေစပါသည္။ သုတၱံဆရာက “မာနေထာင္လႊားေသာအခါ အရွက္ကဲြျခင္း ျဖစ္တတ္၏။ ႏွိမ့္ခ်ေသာသူတုိ႔၌ကား ပညာရွိ၏” ဟုဆုိပါသည္ (သုတၱံ ၁၁း၂)။ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းမရိွေသာသူတုိ႔သည္ တစ္ခါတစ္ရံ ဘုရားသခင္ကိုပင္လွ်င္ မိမိကဲ့သုိ႔ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ျခင္းမရွိဟု လြဲမွားစြာထင္တတ္ၾကပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရွင္ေပါလုက “ရန္ေတြ႔လုိေသာစိတ္၊ အခ်ည္းႏွီးေက်ာ္ေစာကိတၱိကုိ တပ္မက္ေသာ စိတ္ရွိ၍ အဘယ္အမႈကုိမွ် မျပဳၾကႏွင့္။ သူတပါးသည္ ကုိယ္ထက္သာ၍ ေကာင္းျမတ္သည္ဟု ႏွိမ့္ခ်ေသာ စိတ္ရွိ၍ တေယာက္ကုိတေယာက္ ထင္မွတ္ၾကေလာ့” ဟု သြန္သင္ဆုံးမထားပါသည္ (ဖိလိပၸိ ၂း၃)။
၂။ ကိုယ္အမႈအရာကို မရႈမမွတ္ဘဲ သူ႔အမႈအရာကို ရႈမွတ္ျခင္း။
တနည္းအားျဖင့္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းဆိုသည္မွာ ကိုယ္အေရး၊ ကို္ယ္ကိစၥကိုသာ ေရွ႕တန္းမတင္ပဲ သူတစ္ပါးအေရး၊ ကိစၥမ်ားကိုလည္း စိတ္၀င္စားေပးကာ ဦးစားေပးတတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကိုယ္သာအဓိက၊ ကိုယ္အေရးသာ ဦးစားေပးတတ္ျခင္းသည္ လူတို႔၏ မာနၾကီးျခင္း၊ အတၱၾကီးျခင္းကို ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လူမွန္လွ်င္ မိမိအက်ဳိး၊ မိမိအတၱကုိ ဦးစားေပးတတ္သည္ သတၱ၀ါ ျဖစ္ေပသည္။ သူတပါး၏ အေရးကိစၥမ်ားကုိ ကုိယ္ခ်င္းစာထားျပီး ေဆာင္ရြက္ေပးလုိစိတ္ မရွိတတ္ၾကပါ။ မိမိကုိယ္ကုိ ၀ိညာဥ္ေရးရာ၌ ျပီးျပည့္စုံျခင္းမရွိဘဲ လုိအပ္ခ်က္မ်ား၊ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနေၾကာင္း ၀န္ခံတတ္ရန္ လုိအပ္လွပါသည္။ သုိ႔မွသာ မိမိ၏ အားနည္းခ်က္ကုိ သိျမင္လာျပီး သူတပါးအေပၚ ကုိယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ ရွိလာေပမည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ရွင္ေပါလု ေဖာ္ျပထားသည့္အတုိင္း ကိုယ္အမႈအရာကိုသာ မရႈမမွတ္ဘဲ၊ သူ႔အမႈအရာကို အခ်င္းခ်င္းရႈမွတ္တတ္မည္ ျဖစ္ပါသည္ (ဖိလိပၸိ ၂း၄)။ ရွင္ေပတရုကလည္း အခ်င္းခ်င္း တေယာက္ေအာက္တေယာက္ႏွိမ့္ခ်လ်က္ေန၍၊ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းတန္ဆာကုိ ဆင္ၾကေလာ့။ အေၾကာင္းမူကား၊ ေထာင္လႊားေစာ္ကားေသာ သူတို႔ကုိ ဘုရားသခင္ ဆီးတားေတာ္မူ၏။ စိတ္ႏွိမ့္ခ်ေသာသူတို႔အား ေက်းဇူးျပဳေတာ္မူ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကာလအခ်ိန္တန္လွ်င္၊ ဘုရားသခင္သည္ သင္တုိ႔ကုိ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူမည္ အေၾကာင္း၊ တန္ခုိးၾကီးေသာ လက္ေတာ္ေအာက္၌ ကုိယ္ကုိကုိယ္ ႏွိမ့္ခ်ၾကေလာ့ ဟုေဖာ္ျပထားပါသည္ (၁ ေပ၊ ၅း၅-၆)။
နိဂုံး။
သခင္ေယရႈက “စိတ္ႏွလုံးႏွိမ့္ခ်ေသာ သူတို႔သည္ မဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ထုိသူတုိ႔၏ ႏုိင္ငံေတာ္ျဖစ္၏” (မႆဲ ၅း၃) ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ ယုံၾကည္သူတုိ႔အသက္တာတြင္ မိမိကုိယ္ကုိ အားနည္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူျဖစ္ေၾကာင္း သိျမင္ရန္ လုိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ၀ိညာဥ္ေရးတြင္ျပည့္စုံျခင္းမရွိ၊ အားနည္းေၾကာင္း သိျမင္လ်က္ မာနေထာင္လႊားျခင္းမရွိဘဲ ႏွိမ့္ခ်စြာ အသက္ရွင္ၾကရန္ အေရးၾကီး လုိအပ္လွပါသည္။ ေကာင္းကင္သားတုိ႔၏ စိတ္ထားျဖစ္ေသာ ၀ိညာဥ္ေရးရာအားနည္းျခင္းကုိ သိျမင္လ်က္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းျဖင့္ အသက္ရွင္ၾကဘုိ႔ အေရးၾကီးပါသည္။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္၊
ဆရာေတာ္ေဒါက္တာဟရန္မႈန္း
ေခတၱ ဟားခါးျမိဳ႕၊ ခ်င္းျပည္နယ္။
ေမလ ၂၈၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ည ၁၀း၃၀ နာရီ။
မဂၤလာတရားေတာ္သုိ႔မဟုတ္ ေတာင္ေပၚေဒသနာသည္ သခင္ေယရႈ၏ တရားေဒသနာေဟာၾကားျခင္းမ်ားထဲတြင္ လြန္စြာ ျပီးျပည့္စုံျပီး ေကာင္းမြန္လွေပသည္။ မဂၤလာတရားေတာ္သည္ အျပင္ပိုင္းကိုအဓိကမေျပာပဲ အျပင္ပိုင္းအသက္တာ ေကာင္းစားေရးအတြက္ အတြင္းပိုင္းႏွလုံးသားအေရးၾကီးေၾကာင္း ထင္ဟပ္ေစပါသည္။ ထုိအထဲတြင္ ပထမဆုံး လုိအပ္သည့္အရာသည္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သခင္ေယရႈက ႏွိမ့္ခ်ျခင္းစိတ္ရွိေသာသူသည္ မဂၤလာရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဆုိလုိသည့္အဓိပၸါယ္မွာ မာနတရားသည္ လူကို အမဂၤလာျဖစ္ေစျပီး ႏွိမ့္ခ်ျခင္းတရားသည္ အသက္တာကို ဘုရားသခင္အလိုေတာ္ရွိေသာ မဂၤလာရွိျခင္းမ်ားကုိ ယူေဆာင္ေပးပါသည္။ သခင္ေယရႈက ေကာင္းကင္နိုင္ငံေတာ္သည္ ထိုသူတို႔၏ နုိင္ငံေတာ္ျဖစ္၏ဟု ဆိုသည့္အတြက္ ဤအေၾကာင္းအရာကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းသည္ ေကာင္းကင္နိုင္ငံေတာ္သားမ်ား၏ စိတ္ေနစိတ္ထားျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ေဖာ္ထုတ္ျပသလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ယုံၾကည္သူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတုိ႔သည္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ၀ိညာဥ္ေရးရာတြင္ မစုံလင္ေသာသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ လုိပါသည္္။
၁။ သူတစ္ပါးသည္ ကုိယ္ထက္သာ၍ေကာင္းျမတ္သည္ဟု ထင္မွတ္ျခင္း။
သမၼာက်မ္းစာသြန္သင္ေပးေသာ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းဆိုသည္မွာ သူတစ္ပါးကို ကိုယ္ထက္ေကာင္းျမတ္သည္ဟု အေကာင္းျမင္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သာမန္အားျဖင့္ လူတုိ႔သည္ မိမိကိုယ္ကိုသာ အေကာင္းျမင္တတ္ၾကပါသည္။ သူတပါးအား အေကာင္းျမင္ပါသည္ ဆုိသည့္တုိင္ သူတပါးအား မိမိေလာက္ မေကာင္းပါ၊ မေတာ္ပါ ဟု ျမင္တတ္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ႏွိွမ့္ခ်စိတ္ရွိေသာသူသည္ ကို္ယ္ႏွိမ့္ခ်ဖို႔လုိသည့္ အျခားသူမ်ားေရွ႕တြင္ မိမိထက္ ေတာ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေတာ္သည္ျဖစ္ေစ၊ အသက္ငယ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ အသက္ၾကီးသည္ ျဖစ္ေစ၊ အရာရာတြင္ မိမိထက္ေတာ္သည္၊ ေကာင္းသည္ဟု အေကာင္းဘက္မွ ျမင္ေပးနုိင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ မိမိကုိယ္ကုိ ႏွိမ့္ခ်စြာ ျမင္တတ္မွသာ သူတပါးႏွင့္ ေပါင္းသင္းမိတ္သဟာရဖြဲ႔ရန္ လြယ္ကူေစပါသည္။ သုတၱံဆရာက “မာနေထာင္လႊားေသာအခါ အရွက္ကဲြျခင္း ျဖစ္တတ္၏။ ႏွိမ့္ခ်ေသာသူတုိ႔၌ကား ပညာရွိ၏” ဟုဆုိပါသည္ (သုတၱံ ၁၁း၂)။ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းမရိွေသာသူတုိ႔သည္ တစ္ခါတစ္ရံ ဘုရားသခင္ကိုပင္လွ်င္ မိမိကဲ့သုိ႔ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ျခင္းမရွိဟု လြဲမွားစြာထင္တတ္ၾကပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရွင္ေပါလုက “ရန္ေတြ႔လုိေသာစိတ္၊ အခ်ည္းႏွီးေက်ာ္ေစာကိတၱိကုိ တပ္မက္ေသာ စိတ္ရွိ၍ အဘယ္အမႈကုိမွ် မျပဳၾကႏွင့္။ သူတပါးသည္ ကုိယ္ထက္သာ၍ ေကာင္းျမတ္သည္ဟု ႏွိမ့္ခ်ေသာ စိတ္ရွိ၍ တေယာက္ကုိတေယာက္ ထင္မွတ္ၾကေလာ့” ဟု သြန္သင္ဆုံးမထားပါသည္ (ဖိလိပၸိ ၂း၃)။
၂။ ကိုယ္အမႈအရာကို မရႈမမွတ္ဘဲ သူ႔အမႈအရာကို ရႈမွတ္ျခင္း။
တနည္းအားျဖင့္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းဆိုသည္မွာ ကိုယ္အေရး၊ ကို္ယ္ကိစၥကိုသာ ေရွ႕တန္းမတင္ပဲ သူတစ္ပါးအေရး၊ ကိစၥမ်ားကိုလည္း စိတ္၀င္စားေပးကာ ဦးစားေပးတတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကိုယ္သာအဓိက၊ ကိုယ္အေရးသာ ဦးစားေပးတတ္ျခင္းသည္ လူတို႔၏ မာနၾကီးျခင္း၊ အတၱၾကီးျခင္းကို ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လူမွန္လွ်င္ မိမိအက်ဳိး၊ မိမိအတၱကုိ ဦးစားေပးတတ္သည္ သတၱ၀ါ ျဖစ္ေပသည္။ သူတပါး၏ အေရးကိစၥမ်ားကုိ ကုိယ္ခ်င္းစာထားျပီး ေဆာင္ရြက္ေပးလုိစိတ္ မရွိတတ္ၾကပါ။ မိမိကုိယ္ကုိ ၀ိညာဥ္ေရးရာ၌ ျပီးျပည့္စုံျခင္းမရွိဘဲ လုိအပ္ခ်က္မ်ား၊ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနေၾကာင္း ၀န္ခံတတ္ရန္ လုိအပ္လွပါသည္။ သုိ႔မွသာ မိမိ၏ အားနည္းခ်က္ကုိ သိျမင္လာျပီး သူတပါးအေပၚ ကုိယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ ရွိလာေပမည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ရွင္ေပါလု ေဖာ္ျပထားသည့္အတုိင္း ကိုယ္အမႈအရာကိုသာ မရႈမမွတ္ဘဲ၊ သူ႔အမႈအရာကို အခ်င္းခ်င္းရႈမွတ္တတ္မည္ ျဖစ္ပါသည္ (ဖိလိပၸိ ၂း၄)။ ရွင္ေပတရုကလည္း အခ်င္းခ်င္း တေယာက္ေအာက္တေယာက္ႏွိမ့္ခ်လ်က္ေန၍၊ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းတန္ဆာကုိ ဆင္ၾကေလာ့။ အေၾကာင္းမူကား၊ ေထာင္လႊားေစာ္ကားေသာ သူတို႔ကုိ ဘုရားသခင္ ဆီးတားေတာ္မူ၏။ စိတ္ႏွိမ့္ခ်ေသာသူတို႔အား ေက်းဇူးျပဳေတာ္မူ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကာလအခ်ိန္တန္လွ်င္၊ ဘုရားသခင္သည္ သင္တုိ႔ကုိ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူမည္ အေၾကာင္း၊ တန္ခုိးၾကီးေသာ လက္ေတာ္ေအာက္၌ ကုိယ္ကုိကုိယ္ ႏွိမ့္ခ်ၾကေလာ့ ဟုေဖာ္ျပထားပါသည္ (၁ ေပ၊ ၅း၅-၆)။
နိဂုံး။
သခင္ေယရႈက “စိတ္ႏွလုံးႏွိမ့္ခ်ေသာ သူတို႔သည္ မဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ထုိသူတုိ႔၏ ႏုိင္ငံေတာ္ျဖစ္၏” (မႆဲ ၅း၃) ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ ယုံၾကည္သူတုိ႔အသက္တာတြင္ မိမိကုိယ္ကုိ အားနည္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူျဖစ္ေၾကာင္း သိျမင္ရန္ လုိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ၀ိညာဥ္ေရးတြင္ျပည့္စုံျခင္းမရွိ၊ အားနည္းေၾကာင္း သိျမင္လ်က္ မာနေထာင္လႊားျခင္းမရွိဘဲ ႏွိမ့္ခ်စြာ အသက္ရွင္ၾကရန္ အေရးၾကီး လုိအပ္လွပါသည္။ ေကာင္းကင္သားတုိ႔၏ စိတ္ထားျဖစ္ေသာ ၀ိညာဥ္ေရးရာအားနည္းျခင္းကုိ သိျမင္လ်က္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းျဖင့္ အသက္ရွင္ၾကဘုိ႔ အေရးၾကီးပါသည္။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္၊
ဆရာေတာ္ေဒါက္တာဟရန္မႈန္း
ေခတၱ ဟားခါးျမိဳ႕၊ ခ်င္းျပည္နယ္။
ေမလ ၂၈၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ည ၁၀း၃၀ နာရီ။
No comments:
Post a Comment