Tuesday, August 29, 2017

သမၼာက်မ္းစာဆုိတာ




၁။ သမၼာက်မ္းစာဆုိတာဘာလဲ?
သမၼာက်မ္းစာဆုိတာ ဖန္ဆင္းရွင္ထာ၀ရဘုရားသခင္ရဲ့ အလုိေတာ္ကုိ လူသားမ်ားသိရွိေစဖ႔ုိ ဗ်ာဒိတ္ရူပါရုံ အားျဖင့္ ေဖာ္ျပေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ ၀ိညာဥ္ေတာ္မႈတ္သြင္းျခင္းျဖင့္ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့အတြက္ ရုိေသေလးစား ထုိက္ျပီး နက္္နဲျမင့္ျမတ္တဲ့ အခြင့္အာဏာႏွင့္ ျပည့္စုံတဲ့စာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕လူေတြကေတာ့ ဘာသာေရးစာေပ အျဖစ္သာ ရႈျမင္ၾကပါတယ္။

သမၼာက်မ္းစာကုိ စတင္ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ၾကသူေတြကေတာ့ သူတို႔ေရးသားတဲ့စာဟာ တခ်ိန္ခ်ိန္က်ရင္ သမၼာက်မ္းစာအျဖစ္ သတ္မွတ္လိမ့္မယ္လုိ႔ မသိခဲ့ၾကပါဘူး။ သာဓကအားျဖင့္ ရွင္ေပါလုရဲ့စာေတြကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ အသင္းေတာ္တြင္းျပသနာေတြ ေျဖရွင္းဖုိ႔ေရးသားတဲ့စာေတြ၊ မွားယြင္းသြန္သင္ျခင္းေတြ အတြက္ ရွင္းလင္းခ်က္စာေတြ၊ ပုဂၢဳိလ္ေရးရာေပးစာေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ ရွင္ေပါလုအေနႏွင့္ သူေရးသားခဲ့တဲ့စာေတြဟာ တေန႔ေန႔က်ရင္ သမၼာက်မ္းစာထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့စာေပမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း ခံရလိမ့္မယ္လုိ႔ မသိခဲ့ပါဘူး။

ဒီေန႔ယုံၾကည္သူမ်ားအသုံးျပဳေနတဲ့ သမၼာက်မ္းစာထဲမွာ စာအုပ္ေပါင္း ၆၆ အုပ္ပါ၀င္ျပီး ဓမၼေဟာင္းက်မ္းထဲမွာ ၃၉ အုပ္ႏွင့္ ဓမၼသစ္က်မ္းထဲမွာ ၂၇ အုပ္ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းဟာ ယုဒ(ဂ်ဴး)လူမ်ဳိးတုိ႔ရဲ့ အေလးထားရာ က်မ္းစာျဖစ္ျပီး ဓမၼသစ္က်မ္းကေတာ့ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းထဲမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ေမရွယဆုိတဲ့ သခင္ေယရႈအေၾကာင္းကုိ ေရးသားထားတဲ့ က်မ္းစာေပ ျဖစ္ပါတယ္။

သမၼာက်မ္းဆုိတာ ဘုရားသခင္က သူဖန္ဆင္းထားတဲ့ လူေတြအတြက္ ထာ၀ရတည္ျမဲေစမယ့္ ကတိေတာ္မ်ား သုိ႔မဟုတ္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းကေတာ့ ေယရႈခရစ္ေတာ္ ဒီေလာကကုိ မလာခင္အထိ ဘုရားသခင္က လူေတြအတြက္ ကယ္တင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ ကတိေတာ္ေတြ ျဖစ္ျပီး ဓမၼသစ္က်မ္းကေတာ့ ေယရႈခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္က လူေတြအတြက္ ကယ္တင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ ကတိေတာ္ေတြကုိ ေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းဟာ ပညတ္ေတာ္တရားကုိ အေျခခံထားျပီး ဓမၼသစ္က်မ္းကေတာ့ ေက်းဇူးေတာ္တရားကုိ အေျခခံထားပါတယ္။

၂။ အသုံးျပဳတဲ့ ဘာသာစကား
သမၼာက်မ္းစာကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္ေတာ့ မူရင္းဘာသာစကား(၃) မ်ဳိးျဖင့္ ေရးသားထားေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါတယ္္။
(က) ဓမၼေဟာင္းက်မ္းကို ေဟၿဗဲဘာသာျဖင့္ ေရးထားခဲ့ပါတယ္။
(ခ) ဓမၼပညာရွင္မ်ား ေလ့လာစစ္ေဆးခ်က္ အရ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းထဲမွ ဧဇရမွတ္စာအခန္းႀကီး(၄)၊ ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္းအခန္းႀကီး (၆) ႏွင့္ ေယရမိအနာဂတၱိက်မ္း အခန္းႀကီး(၁၀) တုိ႔ကို အာရမစ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။
(ဂ) ဓမၼသစ္က်မ္းကို အဓိကအားျဖင့္ ဂရိဘာသာႏွင့္ ေရးသားထားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဓမၼသစ္က်မ္းထဲက
အခ်ဳိ႕ကုိ ေဟျဗဲဘာသာႏွင့္ အာရမစ္ဘာသာျဖင့္ အသုံးျပဳ ေရးသားထားတာကုိလည္း ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။

၃။ အခ်ိန္ႏွင့္ ေနရာ
သမၼာက်မ္းစာကို ႏွစ္ေပါင္း ၁၆၀၀ ေက်ာ္အတြင္း ေနရာအသီးသီးမွ ရႈေထာင့္စုံျဖင့္ ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ ခဲ့ပါတယ္။ သမၼာက်မ္းကို ေရးတဲ့သူေတြရဲ့ ေရးသားတဲ့အခ်ိန္လည္း မတူပါဘူး။ သမၼာက်မ္းကို ေရးတဲ့သူေတြရဲ့ ေရးသားတဲ့ ေနရာမ်ားလည္း မတူၾကပါဘူး။ တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ သဲကႏၲာေတာထဲတြင္ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ေထာင္က်ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရးသားခဲ့ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း နန္းေတာ္ထဲကေန ေရးသားခဲ့ၾကပါတယ္။

၄။ ေရးသားသူ
သမၼာက်မ္းစာကို ကမၻာ႔ေနရာအသီးသီးမွာ ေနထုိင္ၾကခဲ့ၾကတဲ့ လူေပါင္း (၄၀) ေက်ာ္က ေရးသားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းစာေရးသားသူေတြကေတာ ရွင္ဘုရင္ေတြ၊ မင္းညီမင္းသားေတြ၊ ကဗ်ာဆရာေတြ၊ အေတြးအေခၚရွင္ေတြ၊ အခြန္ေကာက္ေသာ သူေတြ၊ ပေရာဖက္ေတြ၊ တံငါသည္ေတြ၊ ယဇ္ပုေရာဟိတ္ေတြ၊ ကုန္သည္ေတြ၊ ေထာင္မွဴးေတြ၊ လယ္သမားေတြ၊ သိုးေက်ာင္းသားေတြ၊ ဆင္းရဲသားေတြ၊ ခ်မ္းသာတဲ့သူေတြ စတဲ့ လူတန္းစား အလႊာအသီးသီးမွ ပါ၀င္တာကုိ ေတြ႔ရွိရျပီး ၀ိညာဥ္ေတာ္မႈတ္သြင္းျခင္းအားျဖင့္ ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

သမၼာက်မ္းစာကို ေရးသားေသာသူတို႔၏ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားလည္း မတူၾကပါဘူး။ တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဝမ္းေျမာက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေရးသားခဲ့ၾကၿပီး တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့ေနခ်ိန္၊ ဝမ္းနည္းေနတဲ့အခ်ိန္၊ စိတ္ဓါတ္က်ေနတဲ့အခ်ိန္တုိ႔မွာ ေရးသားခဲ့ၾကပါတယ္။ သမၼာက်မ္းစာကို ေရးသားတဲ့ သူေတြရဲ့ ေနထိုင္ရာေဒသလည္း မတူညီၾကပါဘူး။ တစ္ခ်ဳိ႕က အာရွတိုက္မွာ ေနထုိင္ခဲ့ၾကျပီး၊ တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း အာဖရိကတိုက္ႏွင့္ ဥေရာပတိုက္တို႔မွာ ေနထုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

၅။ ထူးျခားခ်က္
ဓမၼသစ္က်မ္းမွာ ပါရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွာၾကိဳတင္ပါရွိၿပီး၊ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွာ ပါရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကုိလည္း ဓမၼသစ္က်မ္းထဲမွာ ရွင္းျပထားခဲ့ပါတယ္။ သမၼာက်မ္းစာဟာ လူေတြရဲ့စိတ္ထဲကေန ထြက္လာတဲ့အရာေတြ၊ မိမိထင္ျမင္ရာေတြကုိ ေရးသားထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားသခင္၀ိညာဥ္ေတာ္ မႈတ္သြင္းထားတဲ့စာအုပ္ ျဖစ္ပါတယ္ (၂တိ ၃:၁၆)။ လူေတြေရးတဲ့ စာအုပ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း လူ႔အသက္တာကို မေျပာင္းလဲေစႏိူင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သမၼာက်မ္းစာကေတာ့ လူေတြရဲ႕အသက္တာကို ေျပာင္းလဲေစႏိူင္တဲ့ တန္ခိုးရွိပါတယ္။ သမၼာက်မ္းစာဟာ လူမ်ဳိးတိုင္း၊ လူတုိင္း၊ အလႊာအသီးသီးမွာ ရွိၾကတဲ့သူေတြအားလုံးကုိ အံ့ၾသဘြယ္ရာ ေျပာင္းလဲေစႏုိင္ပါတယ္။ ဘယ္ႏိူင္ငံ၊ ဘယ္လူမ်ဳိးကိုမဆို သမၼာက်မ္းစာရဲ့ တန္ခိုးေတာ္အားျဖင့္ ေျပာင္းလဲေစခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္စာအုပ္ႏွင့္မွ မတူဘဲ ထူးျခားေနပါတယ္။

၆။ ဖ်က္ဆီးလုိ႔ မရႏိူင္ဘူး
ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက သမၼာက်မ္းကို ဖ်က္ဆီးေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ဖုိ႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ၾကိဳးစားခဲ့ၾကေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကပါဘူး။ သမၼာက်မ္းစာအေၾကာင္း ေဟာေျပာတဲ့သူေတြ၊ သမၼာက်မ္းစာကုိ သယ္ေဆာင္ထုတ္ေ၀တဲ့သူေတြကုိ ေခတ္အဆက္ဆက္ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ျပီး သတ္လုိ႔ရခဲ့ေပမယ့္ သမၼာက်မ္းစာ ကိုေတာ့ ကြယ္ေပ်ာက္သြားေအာင္ သတ္လုိ႔ မရႏိူင္ပါဘူး။ သမၼာက်မ္းစာဟာ ဖ်က္ဆီးလုိ႔ မရသည္သာမက တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ ကမၻာေပၚမွာ အေရာင္းရဆုံးေသာစာအုပ္အျဖစ္ ရပ္တည္ေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိရင္ေတာ့ သမၼာက်မ္းစာဟာ အပိုမရွိ၊ အလိုမရွိ၊ ျပည့္စုံလုံေလာက္တဲ့ ထာ၀ရဘုရားသခင္ရဲ့ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သခင္ေယရႈက “ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမၾကီး မတည္ေသာ္လည္း ငါ့စကားတည္လိမ့္မည္” လုိ႔ ေျပာထားပါတယ္ (မာကု ၁၃း၃၁)။

ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္၊

ဆရာေတာ္ စီေဂ်ဟရန္မႈန္း
ဇူလုိင္ ၂၃၊ ၂၀၁၆။

No comments:

Post a Comment