“သမၼာတရားကုိလည္း သိၾကသျဖင့္၊ ထုိတရားသည္ သင္တုိ႔ကုိ
လႊတ္လိမ့္မည္” (ေယာ ၈း၃၂)။
ယုံၾကည္သူမ်ားသည္ ကယ္တင္ရွင္ေယရႈခရစ္ေတာ္တည္းဟူေသာ
သမၼာတရားကုိ သိရွိ၊ လက္ခံ၊ ယုံၾကည္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယုံၾကည္သူမ်ား၏
အသက္တာတြင္ သမၼာတရားျဖင့္ အသက္ရွင္ျခင္းသည္ လြန္စြာပင္ အေရးၾကီးလွပါသည္။
သမၼာက်မ္းစာသြန္သင္ေတာ္မူေသာ သမၼာတရားကုိ သိရွိျပီး မိမိတုိ႔အသက္တာတြင္
လက္ေတြ႔ခံယူ က်င့္သုံးၾကရန္ လုိအပ္လွပါသည္။ သခင္ေယရႈက “သမၼာတရားကုိလည္း
သိၾကသျဖင့္၊ ထုိတရားသည္ သင္တုိ႔ကုိ လႊတ္လိမ့္မည္” (ေယာ ၈း၃၂) ဟု မိန္႔ေတာ္မူထားပါသည္။
သမၼာတရားအတုိင္းအသက္ရွင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားျဖင့္
ခြန္အားယူၾကပါစုိ႔။
၁။
မိဘကို႐ိုေသျခင္း။
မိဘကို႐ိုေသျခင္းသည္ အလြန္အေရးၾကီးေသာ သမၼာက်မ္းစာ၏ သြန္သင္ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ပညတ္ေတာ္ ဆယ္ပါးတြင္ မိဘကုိရုိေသစြာ ျပဳရမည္အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္ (ထြက္ ၂၀း၁၂)။ ထုိအေၾကာင္းကုိ ရွင္ေပါလုက “မိဘကို ရိုေသစြာျပဳေလာ့။ ဤပညတ္ေတာ္ကား၊ သင္သည္ျပည္ေတာ္၌ ေကာင္းစား၍ အသက္တာရွည္မည္ အေၾကာင္းဟူ၍ ဂတိေတာ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပဌမပညတ္ျဖစ္၏” ဟု ဆုိထားပါသည္ (ဧဖက္ ၆:၂-၃)။
မိဘကို႐ိုေသျခင္းသည္ အလြန္အေရးၾကီးေသာ သမၼာက်မ္းစာ၏ သြန္သင္ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ပညတ္ေတာ္ ဆယ္ပါးတြင္ မိဘကုိရုိေသစြာ ျပဳရမည္အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္ (ထြက္ ၂၀း၁၂)။ ထုိအေၾကာင္းကုိ ရွင္ေပါလုက “မိဘကို ရိုေသစြာျပဳေလာ့။ ဤပညတ္ေတာ္ကား၊ သင္သည္ျပည္ေတာ္၌ ေကာင္းစား၍ အသက္တာရွည္မည္ အေၾကာင္းဟူ၍ ဂတိေတာ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပဌမပညတ္ျဖစ္၏” ဟု ဆုိထားပါသည္ (ဧဖက္ ၆:၂-၃)။
၂။
ေကာင္းေသာအက်င့္ကိုက်င့္ျခင္း။
လူတုိင္း ေကာင္းေသာအက်င့္ႏွင့္ မေကာင္းေသာ အက်င့္တုိ႔ကုိ ပုိင္းျခားေ၀ဖန္လ်က္ အသက္ရွင္ျခင္းသည္ အေရးၾကီးလွပါသည္။ ရွင္ေပါလုက “ေကာင္းေသာအက်င့္ကို အျမဲက်င့္၍၊ ဘုန္းအသေရကို၎၊ မေဖါက္ျပန္ေသာ ဇာတိကို၎၊ ရွာေသာ သူတို႔အား ထာဝရအသက္ကို ေပးေတာ္မူလတံ့” ဟု ဆုံးမထားပါသည္ (ေရာမ ၂:၇)။
လူတုိင္း ေကာင္းေသာအက်င့္ႏွင့္ မေကာင္းေသာ အက်င့္တုိ႔ကုိ ပုိင္းျခားေ၀ဖန္လ်က္ အသက္ရွင္ျခင္းသည္ အေရးၾကီးလွပါသည္။ ရွင္ေပါလုက “ေကာင္းေသာအက်င့္ကို အျမဲက်င့္၍၊ ဘုန္းအသေရကို၎၊ မေဖါက္ျပန္ေသာ ဇာတိကို၎၊ ရွာေသာ သူတို႔အား ထာဝရအသက္ကို ေပးေတာ္မူလတံ့” ဟု ဆုံးမထားပါသည္ (ေရာမ ၂:၇)။
၃။
စိတ္ရွည္သီးခံျခင္း။
စိတ္ရွည္သီးခံျခင္းသည္ အလြန္အေရးၾကီးေသာအရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔က်င့္သုံးရန္ ခက္ခဲလွပါသည္။ ရွင္ေပါလုက “အရာရာ၌ စိတ္ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္း၊ စိတ္ရွည္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံသျဖင့္၊ ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ တေယာက္ကို တေယာက္ သည္းခံျခင္းရွိၾက၍” ဟု အေလးထားဆုံးမထားေပသည္ (ဧဖက္ ၄:၂)။
စိတ္ရွည္သီးခံျခင္းသည္ အလြန္အေရးၾကီးေသာအရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔က်င့္သုံးရန္ ခက္ခဲလွပါသည္။ ရွင္ေပါလုက “အရာရာ၌ စိတ္ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္း၊ စိတ္ရွည္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံသျဖင့္၊ ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ တေယာက္ကို တေယာက္ သည္းခံျခင္းရွိၾက၍” ဟု အေလးထားဆုံးမထားေပသည္ (ဧဖက္ ၄:၂)။
၄။
သစၥာရိွျခင္း။
သစၥာတရားသည္ လူ႔အသက္တာတြင္ လြန္စြာတန္ဖုိးရွိလွေပသည္။ သစၥာရွိျခင္းကုိ မိမိတုိ႔အသက္တာတြင္ အျမဲတမ္းေထြးေပြ႕ထားရန္ လုိပါသည္။ “သစၥာေစာင့္၍ ေျဖာင့္မတ္ေသာလူမ်ိဳး ဝင္ပါေစ။ စိတ္ႏွလုံး တည္ၾကည္ေသာသူသည္ ကိုယ္ေတာ္၌ ခိုလွုံေသာေၾကာင့္၊ ၿငိမ္သက္ျခင္းသက္သက္ ရွိမည့္အေၾကာင္း ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူလိမ့္မည္” (ေဟရွာယ ၂၆း၃)။
သစၥာတရားသည္ လူ႔အသက္တာတြင္ လြန္စြာတန္ဖုိးရွိလွေပသည္။ သစၥာရွိျခင္းကုိ မိမိတုိ႔အသက္တာတြင္ အျမဲတမ္းေထြးေပြ႕ထားရန္ လုိပါသည္။ “သစၥာေစာင့္၍ ေျဖာင့္မတ္ေသာလူမ်ိဳး ဝင္ပါေစ။ စိတ္ႏွလုံး တည္ၾကည္ေသာသူသည္ ကိုယ္ေတာ္၌ ခိုလွုံေသာေၾကာင့္၊ ၿငိမ္သက္ျခင္းသက္သက္ ရွိမည့္အေၾကာင္း ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူလိမ့္မည္” (ေဟရွာယ ၂၆း၃)။
၅။
က႐ုဏာတရားရိွျခင္း။
က႐ုဏာတရားႏွင့္ သစၥာတရားတုိ႔သည္ အျမဲဒြန္တဲြေလ့ရွိေပသည္။ သုတၱံဆရာက “က႐ုဏာတရားႏွင့္ သစၥာတရားကို သင္ႏွင့္မကြာေစႏွင့္။ ထိုတရားတို႔ကို သင္၏လည္ပင္း၌ ဆြဲထားေလာ့။ ႏွလုံးအင္းစာရင္း၌ ေရးသြင္းေလာ့” ဟုသြန္သင္ထားပါသည္ (သုတၱံ ၃း၃)။
က႐ုဏာတရားႏွင့္ သစၥာတရားတုိ႔သည္ အျမဲဒြန္တဲြေလ့ရွိေပသည္။ သုတၱံဆရာက “က႐ုဏာတရားႏွင့္ သစၥာတရားကို သင္ႏွင့္မကြာေစႏွင့္။ ထိုတရားတို႔ကို သင္၏လည္ပင္း၌ ဆြဲထားေလာ့။ ႏွလုံးအင္းစာရင္း၌ ေရးသြင္းေလာ့” ဟုသြန္သင္ထားပါသည္ (သုတၱံ ၃း၃)။
၆။
စိတ္ႏွလံုးႏိွမ့္ခ်ျခင္း။
လူသည္ အမ်ားအားျဖင့္ စိတ္ႏွလုံး မာေၾကာျပီး ေမာက္မာတတ္ေသာ သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သခင္ေယရႈက “စိတ္ႏွလုံးႏွိမ့္ခ်ေသာသူတို႔သည္ မဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား ေကာင္းကင္နိုင္ငံေတာ္သည္ ထိုသူတို႔၏ နိုင္ငံျဖစ္၏” ဟု စိတ္ႏွလုံးနိမ့္ခ်ၾကရန္ မွာၾကားထားခဲ့ေပသည္ (မႆဲ ၅:၃)။ ရွင္ေပတရုက “ထုိ႔ေၾကာင့္ ကာလအခ်ိန္တန္လွ်င္၊ ဘုရားသခင္သည္ သင္တုိ႔ကုိ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူမည္ အေၾကာင္း၊ တန္ခုိးၾကီးေသာ လက္ေတာ္ေအာက္၌ ကုိယ္ကုိကုိယ္ႏွိမ့္ခ်ၾကေလာ့” ဟု ဆုိထားပါသည္ (၁ ေပ ၅း၆)။
လူသည္ အမ်ားအားျဖင့္ စိတ္ႏွလုံး မာေၾကာျပီး ေမာက္မာတတ္ေသာ သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သခင္ေယရႈက “စိတ္ႏွလုံးႏွိမ့္ခ်ေသာသူတို႔သည္ မဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား ေကာင္းကင္နိုင္ငံေတာ္သည္ ထိုသူတို႔၏ နိုင္ငံျဖစ္၏” ဟု စိတ္ႏွလုံးနိမ့္ခ်ၾကရန္ မွာၾကားထားခဲ့ေပသည္ (မႆဲ ၅:၃)။ ရွင္ေပတရုက “ထုိ႔ေၾကာင့္ ကာလအခ်ိန္တန္လွ်င္၊ ဘုရားသခင္သည္ သင္တုိ႔ကုိ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူမည္ အေၾကာင္း၊ တန္ခုိးၾကီးေသာ လက္ေတာ္ေအာက္၌ ကုိယ္ကုိကုိယ္ႏွိမ့္ခ်ၾကေလာ့” ဟု ဆုိထားပါသည္ (၁ ေပ ၅း၆)။
၇။
ေျဖာင့္မတ္ျခင္း။
သခင္ေယရႈက ေလာကစည္းစိမ္မ်ားထက္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ေျဖာင္မတ္ျခင္းတရားေတာ္ကုိ ေရွ႕ဦးစြာရွာၾကဖုိ႔ရန္ မိန႔္ၾကားခဲ့ပါသည္ (မႆဲ ၆:၃၃)။ ဆာလံဆရာကလည္း “ေျဖာင့္မတ္ေသာသူတို႔၏ ကယ္တင္ျခင္းအမႈကို ထာဝရဘုရားစီရင္ေတာ္မူ၏။ ေဘးေရာက္သည္ကာလ၌ သူတို႔ခိုလွုံရာျဖစ္ေတာ္မူ၏” ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္(ဆာလံ ၃၇း၃၉)။
သခင္ေယရႈက ေလာကစည္းစိမ္မ်ားထက္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ေျဖာင္မတ္ျခင္းတရားေတာ္ကုိ ေရွ႕ဦးစြာရွာၾကဖုိ႔ရန္ မိန႔္ၾကားခဲ့ပါသည္ (မႆဲ ၆:၃၃)။ ဆာလံဆရာကလည္း “ေျဖာင့္မတ္ေသာသူတို႔၏ ကယ္တင္ျခင္းအမႈကို ထာဝရဘုရားစီရင္ေတာ္မူ၏။ ေဘးေရာက္သည္ကာလ၌ သူတို႔ခိုလွုံရာျဖစ္ေတာ္မူ၏” ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္(ဆာလံ ၃၇း၃၉)။
၈။
အဆံုးတိုင္ေအာင္တည္ၾကည္ျခင္း။
မိမိတုိ႔ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္သမွ်သည္ ခဏတာအတြက္ မဟုတ္ပဲ အဆုံးတည္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းလုိက္ေလွ်ာက္ေရးသည္ အေရးၾကီးလွပါသည္။ သခင္ေယရႈက “အၾကင္သူသည္ အဆုံးတိုင္ေအာင္တည္ၾကည္၏။ ထိုသူသည္ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္လိမ့္မည္” ဟု အဆုံးတုိင္ေအာင္တည္ၾကည္ျခင္း အေရးၾကီးပုံကုိ မိန္႔ေတာ္မူထားပါသည္ (မႆဲ ၂၄:၁၃)။
မိမိတုိ႔ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္သမွ်သည္ ခဏတာအတြက္ မဟုတ္ပဲ အဆုံးတည္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းလုိက္ေလွ်ာက္ေရးသည္ အေရးၾကီးလွပါသည္။ သခင္ေယရႈက “အၾကင္သူသည္ အဆုံးတိုင္ေအာင္တည္ၾကည္၏။ ထိုသူသည္ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္လိမ့္မည္” ဟု အဆုံးတုိင္ေအာင္တည္ၾကည္ျခင္း အေရးၾကီးပုံကုိ မိန္႔ေတာ္မူထားပါသည္ (မႆဲ ၂၄:၁၃)။
၉။
အစဥ္မျပတ္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း။
လူတြင္ ခံစားခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပးေလ့ရွိသည္။ ရွင္ေပါလုက ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ဆက္ဆံလ်က္ “သခင္ဘုရား၌ အစဥ္မျပတ္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းရွိၾကေလာ့။ တဖန္ ငါဆိုသည္ကား ဝမ္းေျမာက္ၾကေလာ့” ဟု တုိက္တြန္းထားပါသည္ (ဖိလိိပၸိ ၄:၄)။
လူတြင္ ခံစားခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပးေလ့ရွိသည္။ ရွင္ေပါလုက ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ဆက္ဆံလ်က္ “သခင္ဘုရား၌ အစဥ္မျပတ္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းရွိၾကေလာ့။ တဖန္ ငါဆိုသည္ကား ဝမ္းေျမာက္ၾကေလာ့” ဟု တုိက္တြန္းထားပါသည္ (ဖိလိိပၸိ ၄:၄)။
၁၀။
သူတပါး၌ျပဳျခင္း။
လူသည္ မိမိအက်ဳိးကုိသာ ၾကည့္တတ္ေသာ သူမ်ား
ျဖစ္ၾကေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ သခင္ေယရႈက “သင္တို႔သည္ ကိုယ္၌သူတပါးျပဳေစလိုသမၽွအတိုင္း
သူတပါး၌ျပဳၾကေလာ့။ ဤပညတ္ကား ပညတၱိက်မ္း ႏွင့္ အနာဂတၱိက်မ္းတို႔၏ အခ်ဳပ္အခ်ာပင္
ျဖစ္သတည္း” ဟု သူတပါးအေပၚ ျပဳရမည့္အခ်က္ကုိ ေထာက္ျပထားပါသည္ (မႆဲ ၇:၁၂ )။
~ဆရာေတာ္ေဒါက္တာဟရန္မႈန္း၊ D.Min., Ph.D.,
No comments:
Post a Comment